Wella
Wella Professionals zorgt er, door de samenwerking met professionals, voor dat verwachtingen worden overtroffen en beautydromen werkelijkheid worden. Bij Wella staat er een thema centraal: productinnovatie. Zij vinden het super belangrijk dat er voor ieder type haar, elke haarwens en elke look een goed werkend product is. Ze doen er dus ook alles aan om de perfecte haarproductlijnen te introduceren.
Wat is de geschiedenis van Wella?
Als eerste wat interessant is, is dat Wella al 135 jaar actief is in de kapperswereld. Dit is een unieke situatie. Het avontuur begon allemaal bij de oprichter van het multinationale kappersmerk: Franz Stroher. Deze jongeman, destijds, is geboren in het jaar 1854 in Saksen. Deze jongeman stapte al vroeg de kapperswereld in. Hij begon als kapper, maar dit was niet genoeg. Hij gaat in het jaar 1872 werken en studeren in Parijs om zo op de hoogte te blijven van de nieuwste trends. Hieruit vloeit de ambitie om een haarcosmetica bedrijf op te richten. Eerst maakte dit bedrijf Tule, dit is de basis voor pruiken. Hij is zijn eigen haarproductlijn begonnen. Hieruit vloeit een mooie uitvinding, namelijk de Tullemoid Waterproof: een techniek dat ervoor zorgt dat de hoofdhuid kan ademen. De haarproductlijn groeit enorm. De vraag neemt enorm toe, dit leidt tot een eigen haarfabriek, dit was in 1894. In 1898 begonnen Franz zijn zonen, Karl en George, ook in de haarcosmetica. In 1924 lieten de heren het patent voor Wella registeren. Dit is het begin van het haarimperium van Wella. De Wella haarproducten evalueren zich met de dag. In 1927 kwam Wella met een haarlijn voor permanente haargolven. In 1930 ontwikkelt Wella een draagbare permanent. Later dit jaar ontwikkelt Wella ook nog een haardroger met ingebouwde motor. Vanaf 1945 begint Wella met de grootschalige productie van haarcosmetica. In 1950 breidt Wella uit qua werknemers. De economie trekt weer aan in de haarwereld. In 1957 opent Wella haar officiële Research Centre. Dit resulteert in nog meer ontwikkelingen in de haarcosmetica. Het succes in de haarproducten blijft groeien.
In 1972 reikt Wella door in de detailhandel, de normale consument kan nu dus ook haarproducten kopen. Vanaf 1974 begint Wella met het ontwikkelen van haarverf. Na wat ontwikkelingen in de haarproductlijnen van Wella verschijnt in 1988 de eerste demi - permanent color. Na deze ontwikkeling gaat het haarverzorgingsbedrijf flink de lucht in. De stylingsproductlijnen groeien, evenals de shampoo’s en de conditioners. In 2015 vieren zij het 100 jarig bestaan uitgebreid en in lanceren zij een nieuwe haarcosmetica lijn. Je kan hieruit wel opmaken dat Wella een multinationaal succes is.
- Voordelig inkopen voor kapsalons!
- Voor 20.00 besteld, morgen geleverd!
- Ruim assortiment!
Overige categorieën in Merken
Wella
Wella Professionals zorgt er, door de samenwerking met professionals, voor dat verwachtingen worden overtroffen en beautydromen werkelijkheid worden. Bij Wella staat er een thema centraal: productinnovatie. Zij vinden het super belangrijk dat er voor ieder type haar, elke haarwens en elke look een goed werkend product is. Ze doen er dus ook alles aan om de perfecte haarproductlijnen te introduceren.
Wat is de geschiedenis van Wella?
Als eerste wat interessant is, is dat Wella al 135 jaar actief is in de kapperswereld. Dit is een unieke situatie. Het avontuur begon allemaal bij de oprichter van het multinationale kappersmerk: Franz Stroher. Deze jongeman, destijds, is geboren in het jaar 1854 in Saksen. Deze jongeman stapte al vroeg de kapperswereld in. Hij begon als kapper, maar dit was niet genoeg. Hij gaat in het jaar 1872 werken en studeren in Parijs om zo op de hoogte te blijven van de nieuwste trends. Hieruit vloeit de ambitie om een haarcosmetica bedrijf op te richten. Eerst maakte dit bedrijf Tule, dit is de basis voor pruiken. Hij is zijn eigen haarproductlijn begonnen. Hieruit vloeit een mooie uitvinding, namelijk de Tullemoid Waterproof: een techniek dat ervoor zorgt dat de hoofdhuid kan ademen. De haarproductlijn groeit enorm. De vraag neemt enorm toe, dit leidt tot een eigen haarfabriek, dit was in 1894. In 1898 begonnen Franz zijn zonen, Karl en George, ook in de haarcosmetica. In 1924 lieten de heren het patent voor Wella registeren. Dit is het begin van het haarimperium van Wella. De Wella haarproducten evalueren zich met de dag. In 1927 kwam Wella met een haarlijn voor permanente haargolven. In 1930 ontwikkelt Wella een draagbare permanent. Later dit jaar ontwikkelt Wella ook nog een haardroger met ingebouwde motor. Vanaf 1945 begint Wella met de grootschalige productie van haarcosmetica. In 1950 breidt Wella uit qua werknemers. De economie trekt weer aan in de haarwereld. In 1957 opent Wella haar officiële Research Centre. Dit resulteert in nog meer ontwikkelingen in de haarcosmetica. Het succes in de haarproducten blijft groeien.
In 1972 reikt Wella door in de detailhandel, de normale consument kan nu dus ook haarproducten kopen. Vanaf 1974 begint Wella met het ontwikkelen van haarverf. Na wat ontwikkelingen in de haarproductlijnen van Wella verschijnt in 1988 de eerste demi - permanent color. Na deze ontwikkeling gaat het haarverzorgingsbedrijf flink de lucht in. De stylingsproductlijnen groeien, evenals de shampoo’s en de conditioners. In 2015 vieren zij het 100 jarig bestaan uitgebreid en in lanceren zij een nieuwe haarcosmetica lijn. Je kan hieruit wel opmaken dat Wella een multinationaal succes is.